– Servei de manteniment d’instal·lacions | Servei de neteja per a empresa –

INTEGRITAT I CONDUCTA

Ètica i transparència, la nostra cultura corporativa

LAFUENTE disposa d’un Codi Ètic que arreplega els nostres principis, valors, normes generals de conducta i directrius d’actuació exigibles a totes les persones que integren la companyia.

Amb l’objectiu d’assegurar que totes elles s’adapten a estes pautes, està habilitat el Canal Ètic (Sistema Intern d’Informació) a través del qual els diferents grups d’interés amb els quals interactuem (persones treballadores, clients, proveïdors, etc.), poden dirigir les seues comunicacions relatives a conductes susceptibles de generar incompliments o vulneracions de la normativa vigent, conforme a les disposicions de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció (“Llei de Protecció a l’Informant”).

CANAL ÈTIC

Sistema Intern d’Informació

Sistema Intern d’Informació)
A Lafuente, hem implementat de manera efectiva un Sistema de Gestió de Compliment (Compliance) que garanteix que actuem d’acord amb la legislació vigent, en el marc d’una conducta èticament irreprotxable. El nostre Canal Ètic (Sistema Intern d’Informació) constitueix una de les principals eines d’aquest sistema de compliment.

L’objectiu d’aquest canal intern és rebre i gestionar eficaçment les comunicacions relacionades amb comportaments que vulneren els principis contemplats en el nostre Codi Ètic i en la resta de documents essencials que conformen el nostre Sistema de Gestió de Compliment, així com la normativa vigent d’aplicació, tal com estableix la Llei de Protecció del Informant.

Per facilitar-ne el coneixement i l’ús, la nostra Política de Funcionament del Canal Ètic es posa a disposició de qualsevol persona que pretengui comunicar de bona fe una possible infracció en un context professional amb LAFUENTE 

La informació que ens proporcioni serà gestionada de forma totalment confidencial i anònima – si així ho desitja – i té el nostre compromís que els seus comentaris seran tinguts en compte.

LAFUENTE garanteix la protecció contra represàlies, considerant com a tal qualsevol acció o omissió que pugui perjudicar una persona que comuniqui de bona fe, a través del Canal Ètic, les possibles infraccions que es detallen a continuació.

De què es pot informar a través del Canal Ètic?

Informació sobre infraccions o incompliments en un sentit ampli, és a dir, sospites raonables, infraccions reals o potencials que s’hagin produït o que sigui probable que es produeixin. La comunicació s’ha de presentar sempre de bona fe i amb el màxim detall i evidències possibles.

A títol il·lustratiu, i sens perjudici del contingut de la Política de Funcionament del Canal Ètic, a continuació es detallen algunes de les possibles temàtiques objecte de comunicació, d’acord amb les disposicions de la Llei 2/2023:

  • Casos de suborn i corrupció.
  • Conductes que atemptin contra la salut i la seguretat a la feina.
  • Conflictes dinteressos en qualsevol acció relacionada amb el desenvolupament professional.
  • Conductes discriminatòries.
  • L’assetjament sexual, per raó de sexe, identitat sexual i assetjament laboral.
  • Fraus interns.
  • Supòsits de competència deslleial.
  • Incompliments en matèria de defensa de la competència.
  • Conductes que atemptin contra la salut i la seguretat dels nostres usuaris.

Les queixes i reclamacions relacionades, per exemple, amb la qualitat del servei, s’han de realitzar de manera diferenciada, a l’apartat “Contacte: Queixes/Reclamacions” d’aquesta pàgina web.

Quins canals hi ha per comunicar una possible conducta irregular?

Sens perjudici d’altres canals que es recullen a la Política de Funcionament del Canal Ètic, recomanem que transmeti la informació, per la seva major seguretat i confidencialitat, així com per la possibilitat de la seva presentació anònima —si així ho desitja—, a través del canal digital

Pot accedir a aquest canal digital fent clic AÇÍ, i a través de la línia de telèfon 

Nº de telèfon

PIN

+34 900 958 058

1595

 

Qui tractarà la informació comunicada?

És important que conegui que la informació continguda en la seva comunicació, incloses les dades de caràcter personal, podrà ser tractada o traslladada a les següents parts, quan es consideri necessari:Es importante que conozca que la información contenida en su comunicación, incluyendo los datos de carácter personal podrá ser tratada o trasladada a las siguientes partes, cuando se estime necesario:

  • Membres de la Unitat Tècnica de Compliment de LAFUENTE, així com del Comitè de Compliance (Òrgan de Compliment) de la companyia.
  • Representants autoritzats de la companyia que intervinguin en la investigació, si la naturalesa o l’abast dels fets comunicats requereix la seva participació.
  • Qualsevol investigador, assessor o conseller extern que hagi estat contractat per donar suport a la companyia en l’anàlisi de la comunicació, en la investigació de l’assumpte o per assessorar l’organització sobre temes relacionats amb aquestes qüestions.
  • La policia i/o altres autoritats públiques competents i reguladores d’acord amb la Llei.

Si us plau, no s’oblidi de llegir la nostra Política de Privacitat del Canal Ètic.També disposa d’informació relativa a la protecció de dades en la mateixa Política de Funcionament del Canal Ètic.